Apple, gelecek nesil A20 çipi için TSMC’nin en gelişmiş 1.4 nanometre (14A) üretim teknolojisini kullanmaya hazırlanıyor. Ancak bu yeni üretim süreci, maliyetleri önemli ölçüde artıracak.
Sektör kaynaklarından alınan bilgilere göre, 1.4nm çiplerin üretim maliyeti, mevcut 3nm teknolojisine kıyasla %42 oranında daha yüksek olacak. Bu artışın, doğrudan iPhone 18 serisinin fiyatlarına yansıması bekleniyor. Bu durum, iPhone takipçileri arasında “Telefon piyasaya çıkmadan zam geldi” şeklindeki yorumlara yol açtı.
PERFORMANSI ARTIRIRKEN MALİYETİ DE YÜKSELTECEK
TSMC’nin 14A (1.4nm) teknolojisi, yarı iletken üretiminde ulaşılmış en üst düzey olarak tanımlanıyor. Bu yöntem, daha fazla transistörün daha küçük bir alana yerleştirilmesine olanak tanıyarak performansı artırmakta ve enerji verimliliğini iyileştirmekte. Apple’ın, bu teknolojiyi kullanan ilk büyük müşteri olması bekleniyor.
İPHONE 18 NE ZAMAN PİYASAYA ÇIKACAK?
Apple, bugüne dek amiral gemisi olan iPhone modellerini her yıl eylül ayında tanıttı. Bu geleneğin devam etmesi durumunda, iPhone 18‘in Eylül 2026’da piyasaya sürülmesi öngörülüyor.