Antalyaspor Başkanı Rıza Perçin, Gaziantep FK ile oynanan ve gençSenegalli futbolcu Mouhamed El Bachir Gueye’nin iki golle öne çıktığı maçın ardından, Gueye’nin performansını “Antalya’nın Osimhen’i” olarak nitelendirerek, “Yüzümüzü kara çıkarmadı,” dedi.
Perçin, göreve geldiği dönemde transfer listesinin hazır olduğunu ve bu liste doğrultusunda eski yönetim ve teknik direktör Emre Belözoğlu’nun önerileri doğrultusunda transferler gerçekleştirdiklerini aktardı. Sadece bir transfer üzerinde karar verdiğini ve bu oyuncunun Gueye olduğunu ifade etti.
Bachir Gueye’nin transfer sürecine dair bilgi veren Perçin, “Gueye’yi önceden takip ediyordum. Başkan olduktan sonra onu buraya çağırdım. Temsilcisi seçkin bir arkadaşım. Emre hocamıza da danıştım. Hocamız sonuçta kararın bana ait olduğunu ifade etti,” diyerek sözleşme imzaladıklarını belirtti. Gueye’nin hazırlık dönemi geçirerek forma şansı bulamadığını vurguladı.
Perçin, Gaziantep deplasmanında gösterdiği etkileyici performans hakkında şunları söyledi: “İki gol attı ve ekibimizle puan alabileceği bir vuruş yaptı ama kaleci kurtardı. Eğer o maç beraberlikle sonuçlanmış olsaydı, Gueye hakkında bugün daha fazla konuşulacaktı. Transferine dair bazı kulüplerden devre arasında milyon avro teklifleri geldi ama kabul etmedik. Futbolcumuza güveniyoruz. Eğer disiplini elden bırakmaz ve performansına devam ederse, Antalya’ya önemli bir katkı sağlayacak,” ifadelerini kullandı.
Emre Belözoğlu’nun ardından futbolcularla özel toplantılar yaptığını kaydeden Perçin, yaşanan sıkıntıları not aldığını ve olumsuz durumları yeni teknik direktör Erol Bulut ile paylaştığını dile getirdi.
“Ekibimiz Afrika’ya giderek tarama yapacak”
Perçin, başkanlık döneminde teknik direktörlerin işlerine müdahale etmediğini belirterek, Erol Bulut ile futbolcunun gelişim hikayesini paylaştığını ve hocanın onu idmanlarda değerlendirerek oynatma kararı aldığını ifade etti. Ayrıca, Afrika’da futbolcu arayışlarının devam edeceğini de belirtti. “Scout ekibimiz bir dosya ile Afrika’ya giderek tarama yapacak. Anadolu kulüplerinin en büyük fırsatı futbolcu yetiştirmekte. Amacımız genç yetenekleri keşfederek, Türk futboluna kazandırmak,” şeklinde değerlendirmede bulundu.