Güney Kore ordusu, bir Kuzey Koreli askerin yüksek güvenlikli sınırı geçerek ülkeye sığındığını açıkladı. Güney Kore Genelkurmay Başkanlığı (JCS), olayın Koreler arası askerden arındırılmış bölge (DMZ) yakınlarında gerçekleştiğini bildirdi.
Askerin sınırı kendi başına geçtiği ve hızlı bir şekilde Güney Koreli birlikler tarafından gözaltına alındığı belirtildi. Yetkililer, “Sınır hattında Kuzey Kore ordusunun olağan dışı bir hareketliliği tespit edilmedi” ifadesini kullandı.
YENİ YÖNETİM DÖNEMİNİN İLK KAÇIŞI
Bu olay, Güney Kore Devlet Başkanı Lee Jae Myung’un haziran ayında göreve gelmesinden bu yana yaşanan ilk askeri firar olarak kayda geçti. Askerin kaçış nedeni ise şu an için kesinlik kazanmış değil.
Son aylarda Kuzey Kore’den sivil geçişler de söz konusu olmuştu. Haziran ayından bu yana iki Kuzey Koreli sivilin tarafsız bölgeyi geçerek Güney Kore’ye geçtiği bildirilmişti.
DÜNYANIN EN TEHLİKELİ SINIRI
Kuzey ve Güney Kore’yi ayıran Demilitarize bölge (DMZ), dünyanın en yoğun mayınlı ve en fazla gözetlenen sınır hattı olarak dikkat çekiyor.
Yaklaşık 250 kilometre uzunluğundaki bu hat, yüzlerce gözetleme kulesi, sensör ve silahlı birliklerle korunmakta.
Bu nedenle sınırı geçmek neredeyse imkânsız olarak değerlendiriliyor. Ancak zaman zaman asker veya sivillerin firar girişimleri gündeme gelmekte.